Dansk Bilglas: De rette rammer for vækst

En bevidst vækststrategi og de helt rigtige fysiske rammer. Med en vækst på 30% siden 2020 er der absolut ikke blevet trukket i håndbremsen hos en af Danmarks største kæder inden for reparation og udskiftning af bilglas, tværtimod. Den udvikling mærkes også på det sjællandske hovedkontor i Brøndby.

Forretningsmodellen er i og for sig rimelig ligetil, hvis man skal tro administrerende direktør Peter Stig Christensen – “Vores succes bliver målt i, hvor mange ruder vi skifter eller stenslag, vi reparerer, og der har det altså gået støt fremad.”

Det er sådan set ikke, fordi Danmarks antal af revnede bilruder er eksploderet på de få år. Tværtimod har der været tale om en bevidst vækststrategi, hvor virksomheden i mellemtiden også har skiftet hænder. Selvom det nu er en svensk koncern, der ejer Dansk Bilglas, så er virksomhedens ‘business’ selvfølgelig fortsat den samme, fortæller den administrerende direktør. Hos deres sjællandske hovedkontor i Brøndby, er det også tydeligt, at der er fart over feltet. Her kører biler med revnet glas ind i jævnt tempo. Små to timer senere kører de som oftest ud igen. Med cirka 3.000 ruder på lager er det nemlig de færreste biler, som ikke kan blive fikset på samme dag.

En unik lokation

Lokationen på Vallensbækvej i Brøndby er virksomhedens knudepunkt på Sjælland og fungerer også som lager for de resterende otte lokationer på øen. Det er også her virksomhedens sjællandske administration er placeret. Derfor er lokationen i Brøndby på mange måder noget helt særligt og toppes kun af Dansk Bilglas’ hovedkontor i Nørresundby uden for Aalborg. Derfor skulle placeringen og lokalerne også kunne noget helt særligt, fortæller Peter Stig Christensen – “Vi har fundet et sted her, hvor vi kan have det hele. Det var sådan set det vigtigste. Med 28 lokationer rundt i Danmark, hvoraf vi lejer os ind på 21, så har vi med Stensdal Group fundet os noget unikt. Det gør en kæmpe forskel, at der ikke er noget brok, bøvl eller ballade. Det hele kører bare.”

Men det er ikke kun det manglende brok og bøvl, som glæder den administrerende direktør for den 60 år gamle virksomhed. At have motorvejen i baghaven har nemlig også sine fordele. Fra de flyttede ind i december 2018, udvidede de deres mobile servicedel af forretningen betragteligt, og det er der en god grund til, fortæller Peter Stig Christensen – “Det er nemt at komme ud herfra, og det er relativt centralt. Det gør vores mobile montører i stand til at betjene op til Lyngby, ned til Køge og hele vejen over til Roskilde.”

Kunden i førersædet

En varm kop kaffe, en sandwich eller en yoghurt. I køleskabet i venteområdet kan man som kunde tage for sig i de vigtigste fornødenheder. Samtidig er der både lænestole og borde til at sætte sig og arbejde, mens man venter. Trods den markante vækst ser det ikke ud til, at Dansk Bilglas har mistet blikket for det, der virkelig gælder, nemlig den gode kundeservice. Det står også frem i Brøndby, og Peter Stig Christensen lægger ikke skjul på, at de har gjort lidt ekstra ud af deres kundeområde i Brøndby – “Vi ville gerne lave et område, som kunderne fandt attraktivt og rart at være i. Et sted hvor de kan sidde slappe af eller arbejde med en varm kop kaffe og en bid mad, mens de sidder og venter. Håbet var, at det ville gøre en forskel for dem, og indtil videre har responsen været rigtig god.

Det er da også det indtryk, man får. I en af lænestolene sidder en midaldrende mand og læser i et af de mange magasiner, som er at finde på sofabordet. Ved højbordet sidder en kvinde og taster på sin computer. En halvspist yoghurt og en kop kaffe står ved siden af. Man kan selvfølgelig også gribe muligheden for at sætte sig godt til rette og med fascination følge med i bilrudemontørernes arbejde på den anden side af vinduesrækkerne ved receptionen. På den måde er det lidt ligesom at sidde i ens egen stue, blot hvor Tv’et er udskiftet med et vindue ind til en anden verden.

Mød flere af vores lejere via linket nedenunder: